3 porady, jak powinno wyglądać idealne stoisko targowe dla branży kosmetycznej

Udział w targach branżowych to znakomita okazja na poszerzenie sieci kontaktów i wypromowanie swojej działalności. Powodzenie przedsięwzięcia będzie w dużym stopniu zależało od atrakcyjności stanowiska targowego i umiejętności przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów i kontrahentów. W naszym artykule udzielamy kilku kluczowych porad w zakresie skutecznej organizacji i wyposażenia stanowiska. Zapraszamy do lektury!

Zaprezentuj swoją firmę na targach!

Uczestnictwo w targach to nie tylko szansa na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, ale przede wszystkim zwiększenie sprzedaży oferowanych przez firmę produktów. Kreatywne i oryginalne kosmetyczne stoiska targowe stanowią niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe wykorzystywane obecnie przez zdecydowaną większość przedsiębiorców. W związku z nasiloną konkurencją należy bezwzględnie zadbać o oryginalną aranżację przestrzeni, która pozwoli przykuć uwagę odwiedzającego.

Postaw na oryginalne i nowoczesne stoisko

Przy projektowaniu zabudowy stoisk targowych najważniejsze jest to, aby ich aranżacja odpowiadała charakterystyce produktu oraz identyfikacji wizualnej marki (kolorystyka, logo, design strony internetowej). W następnej kolejności należy koniecznie uwzględnić kwestie estetyki organizacji przestrzeni promocyjnej. Aktualnie odbiorcy szczególnie doceniają projekty minimalistyczne, uwzględniające optymalną liczbę doskonale skomponowanych elementów. Duże wrażenie wywierają liczne przeszklenia oraz błyszczące powierzchnie, które kojarzą się z luksusem i nowoczesnością. Aby dodać zabudowie oryginalności, projektanci często decydują się na nietypowe elementy i dekoracje bądź też kontrastowe zestawienia barw.

Stylistki i makijażystki, czyli jak przyciągnąć uwagę

Zaproszenie na targi stylistki lub makijażystki to znakomity sposób na zaangażowanie uczestników imprezy targowej i zwiększenie wiarygodności firmy. Możliwość osobistego przetestowania kosmetyku to w końcu opcja, której brakuje w przypadku standardowych drogerii i marketów. Część osób może zatrzymać się przy stoisku (lub nawet przyjść na targi) tylko ze względu na możliwość otrzymania darmowej porady lub usługi kosmetycznej. Szanse na to wzrastają, jeżeli firma specjalizuje się w ekskluzywnych wyrobach z segmentu premium.

Obsługa techniczna, nagłośnienie i oświetlenie

Jednym z najskuteczniejszych sposobów przyciągnięcia uwagi uczestników jest uwzględnienie elementów multimedialnych w aranżacji stoiska targowego. Projektory lub wielkopowierzchniowe ekrany video to skuteczna, a przede wszystkim angażująca forma przekazu informacji o firmie. Aby prezentacja była skuteczna (a konferansjer słyszalny), warto zadbać o profesjonalne nagłośnienie stanowiska. Dla zbudowania atmosfery nowoczesności można również rozważyć wykorzystanie atrakcyjnego oświetlenia punktowego LED.

Interesujące targi z branży kosmetycznej

Na świecie nie brakuje interesujących imprez branżowych, umożliwiających uzyskanie globalnej rozpoznawalności marki. Znakomity przykład stanowi Cosmoprof – jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń na świecie. Od ponad 50 lat targi umożliwiają rozbudowę sieci kontaktów, dotarcie do nowych klientów i rozwój oferowanego dotychczas asortymentu.

Do najważniejszych wydarzeń o charakterze promocyjnym koniecznie należy zaliczyć także międzynarodową konferencję Dubai Derma. Stanowi ona istną kopalnię wiedzy na temat współczesnych odkryć w dziedzinie dermatologii. Każda kolejna edycja jest platformą spotkań i wymiany doświadczeń pomiędzy czołowymi praktykami z branży. Części merytorycznej towarzyszy wystawa targowa, podczas której goście imprezy mogą osobiście wypróbować najnowsze produkty kosmetyczne.

Przyciągnij uwagę kreatywnym stoiskiem na targach!

Każda impreza branżowa jest inna i wymaga zastosowania indywidualnego podejścia. W przypadku sektora kosmetycznego liczy się zarówno kreatywna aranżacja stoisk targowych, jak i praktyczne zaprezentowanie możliwości produktu. Love Exhibitions Consulting oferuje profesjonalne wsparcie na każdym z etapów przygotowań do wydarzenia promocyjnego – zarówno w Polsce, jak i za granicą. Mieliśmy okazję pracować przy obsłudze stanowisk w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (Dubai Derma), Chinach oraz Rosji, a także w wielu krajach europejskich. Zapraszamy do kontaktu!