stoisko targowe corab

Jedziemy na targi! …Czyli co dalej…?

Kiedy już zapada decyzja o udziale firmy na konkretnych targach powstaje zasadnicze pytanie jakiego wykonawcę stoisk targowych wybrać i jak efektywnie zaprezentować swoją markę. W naszej pracy od wielu lat spotykamy się z wystawcami, którzy decydują się na udział w targach na rynkach, które są im zupełnie obce na dany moment lub wcześniejsze działania nie dały oczekiwanego efektu.

Sam projekt stoiska to dopiero jeden z etapów przygotowania klienta do udziału w targach. Swoją pracę rozpoczynamy dużo wcześniej, dlatego tak ważne jest aby wystawca świadomie podchodził do czasu jakim dysponujemy od decyzji do efektu finalnego czyli kompletnej strategii wystawienniczej i zabudowy stoiska.

Planowanie udziału w targach

W ostatnich latach z przyjemnością obserwujemy jak firmy coraz rozważniej podchodzą do planowania swojego udziału w międzynarodowych imprezach, przez co na palcach można by policzyć klientów, którzy trochę zagubili się w tym wszystkim i proszą o rozpoczęcie pracy miesiąc czy dwa przed oficjalnym wejściem na montaż. Obserwujemy również, że osoby odpowiedzialne za marketing w firmach oddają nam coraz większe pole do prawidłowego zaprojektowania wizerunku ich marki skupiając się na precyzyjnym przekazaniu nam wszelkich, niezbędnych do tego informacji.

Przygotowanie aranżacji stoiska

Przejdźmy zatem do meritum, klient ma obrane kierunki na jakich w danym roku planuje skoncentrować swoje działania marketingowo – sprzedażowe, a produkt jaki będziemy prezentować jest kompletny. Firma Love Exhibitions rozpoczyna działania od sprawdzenia rynków na jakich firma zamierza się wystawić, następnie koncentrujemy się na opracowaniu kompletnej strategii wystawienniczej dla danego przedsiębiorcy. Pracując chcemy mieć zawsze pewność, że prezentacja na przykład na targach w Dubaju będzie miała swoją poprawną kontynuację w Azji czy w Polsce.

Bardzo często zdarza nam się, że klient wybrał sobie różne powierzchnie na targach co jest podyktowane budżetem lub ograniczoną ilością miejsca na konkretnej imprezie targowej. Mamy zatem do opracowania na przykład 30m2 w Hong Kongu a 80m2 w Bolonii, w dodatku jedna z powierzchni jest narożna a druga półwyspowa. Mając na uwadze spójność musimy do tego podejść koncepcyjnie i zaproponować takie rozwiązanie by odwiedzający mogli skojarzyć markę z konkretnym stoiskiem jeśli od początku obraliśmy ze zleceniodawcą taką drogę.

Analiza rynku, produktu i branży

Zdecydowanie najwięcej czasu poświęcamy na analizę rynku, produktu i branży. Przy pierwszych szkicach stoiska pytamy o różne detale związane z funkcjonalnością i doradzamy najbardziej optymalne opcje w oparciu o nasze międzynarodowe doświadczenie. W sposób zgoła inny pracuje się dla branży kosmetycznej, przemysłu ciężkiego czy energetyki ale to właśnie różnorodność zleceń w sposób znaczący wpływa na kreatywność naszego zespołu. Projektując stoiska targowe kierujemy się jedną, główną zasadą by nie powielać pomysłów, które już kiedyś zaproponowaliśmy jakiemuś klientowi. Nie jest to zadanie łatwe ale wychodzimy z założenia, że każdy klient jest wyjątkowy a koszty jakie ponosi w związku z udziałem na targach muszą mieć realne przełożenie w zdobytych na nich lead’ach.

Firmy usługowe na targach

Wspomnieliśmy o prezentacji produktu, ale co w takim razie z firmami oferującymi usługi takimi jak banki, firmy szkoleniowe czy ministerstwa? W takim przypadku jest do dla nas również ciekawe wyzwanie ponieważ poprawnie przygotowana, niebanalna grafika potrafi zdziałać cuda zarówno w przypadku firmy produkcyjnej jak usługowej. Idąc tym torem Love Exhibitions potrafi zaoferować klientowi zindywidualizowane stoisko targowe rozpoczynając od stworzenia grafiki 2d poprzez konstrukcję będącą jej kontynuacją. Od początku naszej działalności skupiliśmy się wyłącznie na stoiskach indywidualnych, w naszej opinii systemy są sztampowe a to nie pomaga w kreowaniu efektywnej marki na targach.

Trendy targowe

Patrząc na to jak w ostatnich latach zmienił się rynek wystawienniczy sądzimy, że odejście od „ciężkich” elementów, które przytłaczały, a zastąpienie ich pomysłem na ciekawy wydruk, tkaninę, sklejkę czy finezyjnie wycięte na centrum wzory otworzyło nas na nową erę planowania i projektowania stoisk.

Przedstawiając naszą wstępną ofertę klientowi wiemy dokładnie dlaczego wizualizacja stoiska wygląda w taki sposób oraz dlaczego takie lub inne zastosowane w projekcie zabiegi będą z naszego punktu widzenia dla niego optymalne. Pewność zawartych rozwiązań w połączeniu z wizualizacjami tworzonymi przez zespół doświadczonych projektantów daje nam ogromną przewagę konkurencyjną oraz stale powiększające się grono zadowolonych klientów z rekomendacji.