projektowanie stoisk targowych

Nowoczesne stanowisko targowe – jak powinno wyglądać?

Targi branżowe są dla przedsiębiorcy świetną okazją do zaprezentowania swoich produktów lub usług. To najlepszy sposób na wypromowanie oferty i ocieplenie wizerunku marki, a do tego szansa na pozyskanie nowych klientów. Jednak czy wiesz, że będziesz miał zaledwie ułamki sekund na przyciągnięcie uwagi osób przechodzących obok punktu wystawienniczego? Tym, co jako pierwsze wzbudza zainteresowanie, są nowoczesne, kreatywne stoiska targowe. Jak powinny wyglądać i na co zwrócić uwagę przy tworzeniu projektu ich zabudowy? Dowiedz się już teraz!

Przyciągnij uwagę klienta kreatywnym stoiskiem targowym!

Duży rozmach – to cecha charakterystyczna współczesnych targów branżowych. Minęły już czasy, kiedy to stoisko wystawiennicze składało się z lady i otaczających ją ścianek z logo przedsiębiorstwa. Konkurencja na tych imprezach jest ogromna i przedsiębiorca chcący skupić uwagę na sobie, musi wyróżniać się na jej tle.

Przygotowanie katalogów i przeszkolenie pracowników reprezentujących firmę jest ważne. Jednak zanim ofertę będzie można zaprezentować, najpierw trzeba przyciągnąć do siebie odwiedzających. Tym przysłowiowym „wabikiem” jest stoisko targowe. Przygotowując projekt jego zabudowy, powinieneś wziąć pod uwagę m.in.:

  • nowoczesne technologie do prezentacji multimedialnych,
  • odpowiednie oświetlenie,
  • kreatywną aranżację, która będzie spójna z identyfikacją wizualną marki,
  • różne formy rozbudzania zmysłów klienta – marketing sensoryczny.
nowoczesne stoiska targowe

Technologie i sprzęt multimedialny

Dziś obowiązkowym elementem, który uwzględniają wszystkie projekty stoisk targowych, jest sprzęt multimedialny. Zalicza się do niego m.in. nowoczesne ekrany, na których można prezentować ofertę firmy w atrakcyjnej dla odbiorcy formie. Planując ich montaż, unikaj przesadnego rozmachu. Zbyt duże wyświetlacze zdominują punkt wystawienniczy i mogą mieć negatywny odbiór u odwiedzających targi. Z kolei, gdy będą za małe, zginą pośród zabudowy, co ograniczy ich potencjał marketingowy.

Pamiętaj także, aby dobrze przemyśleć to, jakie treści chcesz wyświetlać na ekranach. Multimedialny przekaz reklamowy musi być prosty, ale jednocześnie kreatywny, atrakcyjny wizualnie.

Aranżacja i oświetlenie

Dobra gra świateł to kolejny ważny element, który należy uwzględnić w projekcie punktu wystawienniczego. Zabudowa stoisk targowych musi pozwalać na atrakcyjne wyeksponowanie produktu, oświetlenie go. Większość ludzi to wzrokowcy i aspekt wizualny ma duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Ważne jest również to, aby światło miało odpowiednie natężenie. Do tego koniecznie unikaj kierowania go bezpośrednio w stronę odwiedzających.

Istotną kwestią jest także kreatywna zabudowa nowoczesnego stoiska. Zadbaj o odpowiednią ilość przestrzeni dla gości, fotele i stoliki oraz miejsce do rozmowy o ofercie. Duże znaczenie ma również kolorystyka. Większość projektantów punktów wystawienniczych radzi, aby unikać przesycenia barwami. 2-3 kolory spójne z identyfikacją wizualną marki w zupełności wystarczą.

nowoczesne targi

Marketing sensoryczny

Jeśli chcesz zwiększyć efektywność promocji, postaw na kreatywny marketing sensoryczny. Jego celem jest oddziaływanie na zmysły osób odwiedzających stoiska targowe. Oferta lepiej dotrze do ich podświadomości i wywoła pozytywne skojarzenia. Kluczowe techniki, które powinieneś zastosować, to:

  • digital signage – dotyczy wzroku i wiąże się z omawianą już nowoczesną aranżacją zabudowy punktu wystawienniczego oraz jego oświetleniem,
  • aromamarketing oddziałujący na zmysły węchu i smaku – ważny dla firm związanych z gastronomią oraz sprzedażą czy produkcją artykułów spożywczych,
  • audiomarketing – pobudzanie słuchu np. poprzez kojącą, relaksującą muzykę „wypełniającą” stoisko targowe.

Szukasz producenta indywidualnych stoisk targowych? Poznaj ofertę Love Exhibitions Consulting

Przygotowanie atrakcyjnej zabudowy punktu wystawienniczego wymaga dużego doświadczenia. Z tego powodu zadanie to zostaw w rękach profesjonalistów – skorzystaj z usług naszej firmy Love Exhibitions Consulting! Wykonujemy projekty kreatywnych stoisk. Do tego produkujemy je i oferujemy montaż na imprezach zarówno w Polsce, jak i za granicą. Czy wiesz, że już wkrótce odbędą się m.in. targi branży beauty Cosmoproof Bologna, sportowe ISPO Munich czy medyczne Arab Health? Działasz w jednej z tych branż? Zaprezentuj swoją ofertę zagranicznym klientom! Zgłoś się do nas – naszykujemy dla Ciebie nowoczesne stoisko targowe!